Mag je pizza tonijn als je zwanger bent?

Mag je pizza tonijn als je zwanger bent? Het is je vast opgevallen dat je voedingsschema door de war is gegooid vanaf het moment dat je erachter kwam dat je zwanger was. Misschien kijk jij vanaf week 1 al reikhalzend uit naar het moment dat je weer sushi mag eten met een ijskoud wijntje ernaast. Maar behoort een pizza tonijn de komende paar maanden ook tot het verleden?

Mag je pizza tonijn als je zwanger bent?

Mag je pizza tonijn als je zwanger bent?

Vis is goed tijdens je zwangerschap, maar met sommige vissoorten moet je oppassen als je zwanger bent. Tonijn valt daar ook onder, omdat er veel dioxines en zware metalen inzitten. Deze dioxines en zware metalen stapelen zich op in je lichaam en dat is niet goed voor je baby. Je mag dan ook geen tonijn tijdens je zwangerschap.

Helaas mag je dus ook geen pizza tonijn meer als je zwanger bent.

Opletten met bacteriën

Tijdens je zwangerschap mag je geen rauwe producten eten, vooral omdat daar de listeria bacterie in kan zitten, welke schadelijk is voor je ongeboren vrucht. Verhit daarom dus altijd alles goed voordat je het eet. De listeria-bacteria overleeft het niet als deze 2 minuten verwarmd is tot 70 graden of meer. Vis of andere voeding uit blik of een pot zijn al verhit geweest, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Visolie tijdens je zwangerschap

Wist je dat er in vis veel goede vetten zitten? Deze vetten zijn onder andere goed voor de ontwikkeling van de hersenen van jouw kindje. De vetten die in vis zitten, zijn niet goed uit andere voedingsmiddelen te halen. Houd je niet zo van vis? Dan kun je ook een supplement slikken met een goede visolie.

Weekmenu tijdens je zwangerschap

Wil jij zeker weten dat je goed eet tijdens je zwangerschap? We hebben in samenwerking met orthomoleculair therapeuten ons e-book Preggo Proof opgesteld, speciaal voor zwangere vrouwen. Je vindt hier veel informatie rondom zwangerschap en voeding en veel makkelijke recepten in. Alle recepten zijn binnen 30 minuten klaar. Elke dag hebben we een makkelijk ontbijt, lunch en diner voor je en een snack voor je cravings. Ook hebben we een weekboodschappenlijst gemaakt, zodat je alles in 1 x kunt bestellen.

Eet jij vegan? Dan kun je het beste contact opnemen met een diëtist die jou kan begeleiden met je voeding. Ons boek is dan ook niet geschikt voor vegans.

Dit vind je in Preggo Proof:

  • Veel info over voeding en jouw zwangerschap.
  • Een compleet weekmenu voor zwangere vrouwen (ontbijt, lunch, diner en elke dag een gezonde snack).
  • Opties voor gezond broodbeleg.
  • Overzicht met gezonde snacks.
  • Handige weekboodschappenlijst.

Wil je alleen info rondom voeding en jouw zwangerschap ontvangen en niet het weekmenu zelf? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief, dan ontvang je gratis een klein gedeelte van Preggo Proof (het informatie deel zonder de recepten).

Weekmenu tijdens je zwangerschap

Andere voedingsmiddelen waar je misschien ook over twijfelt:

Menu