Sporten na je zwangerschap

Doe nu mee met ons programma voor €49 en word ook fit na je zwangerschap!

Sporten na je zwangerschap

Sporten na je zwangerschap kun je niet zomaar doen; daar moet je echt naartoe opbouwen. Je kunt je voorstellen dat er nogal wat veranderingen in je lichaam zijn na een bevalling, dan is het niet realistisch om direct weer je eigen sport op te pakken.

In dit online programma bouw je samen met een erkend bekkenfysiotherapeut het sporten na de bevalling op. Elke week word je weer een stukje fitter en een beetje meer jezelf.

Houd de eerste 6 weken na de bevalling rust, na 6 weken kun je meedoen met onze lessen. Dit geldt ook voor wanneer je een keizersnede hebt gehad. Ook als je bevalling al langer geleden is moet je het sporten op een verantwoorde manier opbouwen d.m.v. een postnataal programma. Je moet weer controle krijgen over je lichaam en bijvoorbeeld je buikspieren weer op de juiste manier leren te gebruiken. 

Wekelijks nieuwe workouts

Elke week krijg jij 2 workouts die je van begin tot einde met ons mee kunt doen. De oefeningen zijn speciaal aangepast op hoe ver na de bevalling jij bent. We bieden je 6 weken aan: van week 1 – 6. Elke week kun je kiezen uit een lange versie met veel uitleg en een korte versie waarin we direct de workouts doen zonder teveel gepraat.

Je kunt ze zo vaak doen als je wilt; je start gewoon de video opnieuw.

Meedoen

Je volgt bij ons geen saaie uitgeschreven workout, maar je kunt echt met ons meedoen, de hele les lang, van warming up tot cooling down. Zo kunnen we ook steeds aan jouw hoofd zeuren dat je de oefening op de goede manier uitvoert, want dat is extreem belangrijk tijdens je zwangerschap. We laten je dus zeker niet zelf maar wat doen, maar nemen je mee, van begin tot einde.

Wat krijg je van ons?

  • De les wordt gegeven door een bekkenbodemfysiotherapeut en alles is wetenschappelijk onderbouwd!
  • Workouts voor 6 weken, elke week 2 workouts, dus 12 workouts in totaal.
  • Een leuke bonus workout die je met je baby kunt doen.
  • Je kunt de les met ons meedoen zodat je zeker weet dat je de oefeningen goed uitvoert.
  • Veel info, zoals hoe het ideale opbouwschema eruit ziet, alles over een diastase, bekkenpijn en een verzakking en goede bekkenbodemoefeningen.
  • Je kunt de workouts zo vaak meedoen als je wilt.
  • Je login blijft altijd geldig, ook bij een eventuele volgende zwangerschap.

Per week 2 workouts

De hele les meedoen en begeleid worden.

Op de juiste manier sporten: opgezet door een ervaren bekkenfysiotherapeut.

Professionele begeleiding

Dit programma is opgezet door een bekkenfysiotherapeut. Zo weet jij zeker dat je niet met vage klachten komt te zitten. Zij ziet in haar praktijk een hoop problemen, die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden door op de goede manier te sporten.

Sporten na je zwangerschap

Waarom is het belangrijk om een postnataal programma te volgen?

Of je nu gezellig ons programma meedoet of een ander postnataal programma wilt volgen: het is altijd ontzettend belangrijk om dit eerst te doen voordat je weer je normale sport oppakt!

Voor je herstel is het ongelofelijk belangrijk dat je weer connectie met je core en je bekkenbodem kunt maken. Ook is focus op je ademhaling cruciaal: als je gaat sporten zonder gerichte opbouw, heb je kans op (vage) klachten én kun je je lichaam verkeerd gaan gebruiken, waardoor je niet zo sterk wordt als je zou kunnen worden.

Ga dus niet zomaar weer zelf sporten, want te snel op willen bouwen kan schade veroorzaken. Je zult zien dat de workouts in week 6 echt weer zwaar zijn!

Meld je aan en word vandaag ook nog fit!

Menu